Paździenik 2019 r. PDF Drukuj Email

[Dodano 16.11.2019]

Rok temu w październiku pisaliśmy, że rozpoczynamy nową terapię (RDI) oraz że mamy ponownie otwartą kuchnię. Czas na spojrzenie na to z perpsektywy roku.

Dla przypomnienia terapia RDI nakierowana jest na to, aby budować zaburzoną przez różne zewnętrzne czynniki, relację pomiędzy dzieckiem a rodzicami. W przypadku Natalii chodzi tu przede wszystkim o zbudowanie relacji społecznych, w tym wynikających z nich zasad interakcji między ludzkich, zasad słuchania kogoś czy współpracowania z nim. To co mamy już za sobą to między innymi nauka współpracy i obserwowania partnera czy wspólne wykonywanie rzeczy. Natalka potrafi już sama z siebie otworzyć drzwi czy zapytać czy może w czymś pomóc (te umiejętności u dzieci autystycznych nie są tak oczywiste). Obecnie uczymy się komunikacji z Natalką w zakresie pomocy lub wykonania  jakiś obowiązków domowych. Jednocześnie w ramach RDI mamy my jako Rodzice duże wsparcie jak postępować z pozostałymi dziećmi, jak je wspierać w codziennym obcowaniu z Natalką itd.

Co do otwartej kuchni, to na razie ten model kuchni się sprawdza oczywiście przy założeniu że nic nie stoi na zewnątrz oraz szafy w których jest jedzenie mają specjalne zabezpieczenie. Mamy nadzieję, że uda nam się to utrzymać.

Poza tym w szkole intensywnie, ale bardzo ciekawie z incydentami pożyczenia czegoś fajnego od dzieci w grupie bez poinformowania ich o tym. Podobno pojawia się to u dzieci w przedszkolu…